Sunday 27 November 2011

bila UP.

hey guy's, good morning and have a beautiful monday!

nowadays, orang-orang kat dunia nie especially orang-orang MALAYSIA kita nie susah sangat nak tengok orang senang and UP sikit dari dye. apsal ea? damn it!



kita, manusia diciptakan oleh ALLAH S.W.T dengan pelbagai bentuk rupa yang indah-indah dan cantik-cantik belaka. as we were created with differently face, so kita jugak diciptakan dengan mempuyai pelbagai personalities dan attitudes. pada awalnya personalities and attitudes kita nie sume baik-baik belaka. dari selepas kita dilahirkan umpama kain puitih yang suci tanpa dosa. as we was grew up, so kita yang mendorong diri kita membawa satu-satu personalities and attitudes itu dan membentuk sapa diri kita sekarang. persekitaran kehidupan kita amatlah mempengaruhi kedua-dua bende tu.



dengan bermacam-macamnya perangai, terwujudnya satu perangai yang memang ada dalam diri kita iaitu HASAD DENGKI. kita kene paham, bile hasad dengki ni datang dalam diri kita, kita haruslah banyak-banyak ingat tuhan and control bende tu. but, not for certain people terutamnya orang melayu nie haa. pantang tengok orang lain senang sikit dari dye..mampos disantau nye, hantar hantu raya, bocor kan tayar kereta, tikam 44 kali! damn it! =,=' . kenape lah mesti kita mendorong diri kita buat bende-bende tu sume? kita kene ingat setiap perbuatan kita akan di tanya oleh ALLAH di sana nanti. aku selalu ingat pepatah " hidup ini umpama roda, kadang-kadang kita diatas, kadang-kadang pula kita dibawah." so, take it! ALLAH nie maha adil doh! nak dengki kat orang buat ape? itukan rezeki dye. so, leave it! contoh la dye, macam mane dye berjaya. yang buat dajal kat dye buat ape? tak de hal buat hal! =,='




that's all. ubah okay perangai yang mengarut nie. kita kan sesama manusia. bila kita usaha tanpa berdengki kat prang laen dengan hati yang ikhlas dan jalan yang diredhai, insyaALLAH kita akan berjaya suatu hari nanti walaupun permulaannya susah. aiigo.bye!

No comments:

Post a Comment